Kategóriák

Oktatás idézetek

Oktatás

A gyerekek az emberi lélek működéséről, például a felnőtté és szülővé válás alapvető fontosságú kérdéseiről nem, vagy alig hallanak az iskolában. Pedig matematikus vagy... [Részletek]

- Szántó T. Gábor

A gyerekek számára szervezett iskolában csakis a gyerek érdekét lehet szem előtt tartani. [Részletek]

- Vekerdy Tamás

A gyereket be kell vezetni ebbe a mai világba, igen, fel kell készíteni, hogy tájékozódni és élni tudjon benne, hogy érdekeit felismerje és érvényesíteni tudja. De súlyos - a... [Részletek]

- Vekerdy Tamás

A gyereket meg kell ismertetnünk a csodálatos nyelvvel: az ünnepélyes, a nagy, a szép szavakkal is. Milyen sokszor lekezeljük a gyerekeket a nekik szánt könyvekben, imákban, versekben. Pedig... [Részletek]

- Libby Purves

A gyereknek az a dolga, hogy a saját életét élje - nem pedig azt az életet, amit aggódó szülei szerint kellene élnie, sem pedig azt, ami megfelel az oktató céljainak, aki azt gondolja,... [Részletek]

- Alexander Sutherland Neill

A gyereknek természetesen meg kell tanulnia olvasni, írni és számolni, de ennél fontosabbak a szerszámok, a sport, a színház, a zene, a szín és a szabadság. [Részletek]

- Alexander Sutherland Neill

A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt... [Részletek]

- Tari Annamária

A gyermek feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem fáklya, amit lángra kell lobbantani. [Részletek]

- Galileo Galilei

A gyermekeknek nagyobb szükségük van példaképre, mint bírálatra. [Részletek]

- Joseph Joubert

A hajszolás a tananyagban nem ér semmit. A felejtés számára hajszolunk és tanítunk. [Részletek]

- Vekerdy Tamás

A hallgatás minden. A hallgatásról szól az egész. Én így gondolom. És ez alatt azt értem, hogy mielőtt dolgozol, miután dolgozol, miközben dolgozol, a gyerekeiddel, a férjeddel, a... [Részletek]

- Meryl Streep

A hamisságot és gonoszságot igen könnyen oktathatjuk jóként. Az oktatás nagy erő, de mindkét irányban hathat. [Részletek]

- Richard Feynman

A hátrányos helyzet nem "bekerül" az iskolába, a hátrányos helyzet az iskolában manifesztálódik. Nem lenne, ha nem működnének az iskola legtöbbször észre sem vett egyoldalúságai,... [Részletek]

- Nahalka István

A jelenkor gesztusának nézem a könyvet tartó embert, mint ahogy más kor gesztusa az összetett kézzel térdelő ember volt. [Részletek]

- Hugo von Hofmannsthal
1 2 3 4 5 6